Primul lucru pe care il faceti in
situatia in care doriti sa reziliati contractul de telefonie mobila, si
asta pe fondul mai multor nemutumiri acumulate privind serviciile care
va sunt oferite raportate la banii pe care ii dati, este sa sunati
departamentul “contracte” al operatorului dumneavoatra.
Sigur, acesta va va cere sa va declinati identitatea si va va pune o
serie de intrebari legate de nemultumirile pe care le aveti. Puteti sa-i
insirati verzi si uscate pentru ca, in cele din urma, veti primi
informatii referitoare la cati de multi bani aveti sa platiti in
situatia in care alegeti sa intrerupeti contractul.
Nu trebuie sa fiti neaparat impresionati la auzul unor astfel de sume
pentru ca, desi acestea sunt cuprinse in contractul semnat, ele nu
constitue neaparat si o obligatie de plata in cazul intreruperii
contractului.
Deasemenea, nu trebuie sa va descurajeze faptul ca acele 30-40 de
pagini pe care le-ati semnat cu ocazia incheierii contractului sunt
concepute poate de sute de juristi si avocati, numai cu scopul de a tine
captiv clientul, fara a-i da posibilitatea sa renunte la contract decat
ca penalizari uriase. Dimpotriva, trebuie sa va mobilizati si, alaturi
de un specialist, sa cautati si sa identificati portitele legale care va
vor “elibera” de corvoada achitarii lunare a abonamentului si de
amenintarea unei plati suplimentare consistente.
Stiu ca sunt inregistrat dar nu si notat
Stiati ca operatorul care se afla la celalalt capat de linie noteaza
in linii mari toate problemele si solicitarile care i le comunicati,
inclusiv gradul dumneavoastra de informare asupra termenilor si
conditiilor cuprinse in contract. operatorul contactat initial nu are
nici o puterede decizie referitoare la dorintele si nemultumirile
transmise, insa va trimite pe scara ierarhica toate informatiile culese,
clasificand gradul de interventie ulterioara, in functie de vehementa
si flexibilitatea cu care ati comunicat. Potrivit schemei
organizationale veti fi contactat, dupa un anumit timp, de o persoana
abilitata nu sa va satisfaca cererile ci sa ia pulsul starii de fapt
actuale si sa va reaminteasca, de data aceasta folosind un limbaj mult
mai elevat si, eventual, specializat, aceleasi informatii pe care le-ati
obtinut in prima convorbire.
Clauzele abuzive din contractul de telefonie mobila pot duce la rezilierea inainte de termen a contractului
Dupa o vasta experienta cu consumatorii, firmele de telefonie mobila,
au eliminat sau au mascat eventualele clauze abuzive din contract.
Cu toate acestea, pe baza studierii proceselor intentate companiilor
de telefonie mobila, trebuie verificate cu atentie prezenta anumitor
aspecte din contractul dumneavoastra care pot fi interpretate sau pot
chiar constitui clauze abuzive.
Prima si cea mai importanta clauza abuziva poate fi invocata ca
fiind imposibilitatea de a interveni, inainte de semnarea contractului,
prin negocierea anumitor termeni si conditii cuprinse in acesta.
Prelungirea automata a contractului, prin modalitatea obtinerii unui
accept telefonic in urma unei convorbiri sumare, este deasemenea o
clauza abuziva.
Sumele cerute ca despagubire in cazul rezilierii unilaterale a
contractului pot fi invocate ca fiind disproportionat de mari comparativ
cu pagubele invocate de comerciant si pot reclama prezenta clauzei
abuzive.
Deasemena, obligativitatea unei plati in avans a abonamentului sau
constituirea unei garantii din care sa se scada costul abonamentului sau
a convorbirilor telefonice ori a altor servicii de-a lungul perioadei
contractuale, pot fi interpretate ca fiind clauze abuzive.
Cartela, mai buna ca abonamentul si alte motive.
Un alt aspect determinant in luarea deciziei privind rezilierea
contractului il constitue aratarea motivelor, care pot fi<
functionarea defectuoasa a terminalelor GSM sau a retelei de telefonie
mobila in aria de folosinta (resedinta, domiciliu), degradarea situatiei
materiale prezente, pierderea locului de munca precum si alte motive
capabile sa justifice incetarea raporturilor contractuale.
Unul dintre cele mai interesante motive pentru care se solicita
rezilierea contractului de abonament este discrepanta majora a
raportului beneficii / pret, intre utilizatorul de cartela pre-pay si
abonatul aceluiasi operator de telefonie mobila. Acest lucru se poate
observa si cu ochiul liber, fara o analiza amanuntita insa interesent va
fi daca si in ce conditii, invocandu-se acest motiv, instanta de
judecata va pronunta o hotarare prin care se va rezilia contractul
comercial, inainte de termen.
Negocierea poate aduce si alte beneficii
Tinand cont de faptul ca oricat ar fi de puternici nici una din cele
trei companii de telefonie mobila nu doreste sa piarda clienti,
negocierea poate fi o forma de rezolvare a unei eventuale dispute sau
poate constitui o suma de avantaje remarcabile. Astfel, nedorind sa
piarda clientii, firmele detinatoare de licente GSM, au oferit in urma
negocierilor, compensatii constand in scutirea de la plata abonamentelor
pe mai multe luni, telefoane mobile cadou sau achizitionarea acestora
la un pret redus, suplimentarea minutelor nationale, cadouri constand in
diverse obiecte promotionale sau cartele cu minute incluse. Cu
certitudine, este optiunea fiecarui consumator in parte daca accepta sau
nu aceste avantaje, stiut fiind faptul ca acestea nu provin din sacul
lui Mos Craciun.
sursa: mediatorbaiamare.wordpress.com
© Mediator Pop Aurelian Catalin
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu