Primul lucru pe care il faceti in 
situatia in care doriti sa reziliati contractul de telefonie mobila, si 
asta pe fondul mai multor nemutumiri acumulate privind serviciile care 
va sunt oferite raportate la banii pe care ii dati, este sa sunati 
departamentul “contracte” al operatorului dumneavoatra.
Sigur, acesta va va cere sa va declinati identitatea si va va pune o 
serie de intrebari legate de nemultumirile pe care le aveti. Puteti sa-i
 insirati verzi si uscate pentru ca, in cele din urma, veti primi 
informatii referitoare la cati de multi bani aveti sa platiti in 
situatia in care alegeti sa intrerupeti contractul.
Nu trebuie sa fiti neaparat impresionati la auzul unor astfel de sume
 pentru ca, desi acestea sunt cuprinse in contractul semnat, ele nu 
constitue neaparat si o obligatie de plata in cazul intreruperii 
contractului.
Deasemenea, nu trebuie sa va descurajeze faptul ca acele 30-40 de 
pagini pe care le-ati semnat cu ocazia incheierii contractului sunt 
concepute poate de sute de juristi si avocati, numai cu scopul de a tine
 captiv clientul, fara a-i da posibilitatea sa renunte la contract decat
 ca penalizari uriase. Dimpotriva, trebuie sa va mobilizati si, alaturi 
de un specialist, sa cautati si sa identificati portitele legale care va
 vor “elibera” de corvoada achitarii lunare a abonamentului si de 
amenintarea unei plati suplimentare consistente.
Stiu ca sunt inregistrat dar nu si notat
Stiati ca operatorul care se afla la celalalt capat de linie noteaza 
in linii mari toate problemele si solicitarile care i le comunicati, 
inclusiv gradul dumneavoastra de informare asupra termenilor si 
conditiilor cuprinse in contract. operatorul contactat initial nu are 
nici o puterede decizie referitoare la dorintele si nemultumirile 
transmise, insa va trimite pe scara ierarhica toate informatiile culese,
 clasificand gradul de interventie ulterioara, in functie de vehementa 
si flexibilitatea cu care ati comunicat. Potrivit schemei 
organizationale veti fi contactat, dupa un anumit timp, de o persoana 
abilitata nu sa va satisfaca cererile ci sa ia pulsul starii de fapt 
actuale si sa va reaminteasca, de data aceasta folosind un limbaj mult 
mai elevat si, eventual, specializat, aceleasi informatii pe care le-ati
 obtinut in prima convorbire.
Clauzele abuzive din contractul de telefonie mobila pot duce la rezilierea inainte de termen a contractului
Dupa o vasta experienta cu consumatorii, firmele de telefonie mobila,
 au eliminat sau au mascat eventualele clauze abuzive din contract.
Cu toate acestea, pe baza studierii proceselor intentate companiilor 
de telefonie mobila, trebuie verificate cu atentie prezenta anumitor 
aspecte din contractul dumneavoastra care pot fi interpretate sau pot 
chiar constitui clauze abuzive.
Prima si cea mai importanta clauza abuziva poate fi invocata ca 
fiind  imposibilitatea de a interveni, inainte de semnarea contractului,
 prin negocierea anumitor termeni si conditii cuprinse in acesta.
Prelungirea automata a contractului, prin modalitatea obtinerii unui 
accept telefonic in urma unei convorbiri sumare, este deasemenea o 
clauza abuziva.
Sumele cerute ca despagubire in cazul rezilierii unilaterale a 
contractului pot fi invocate ca fiind disproportionat de mari comparativ
 cu pagubele invocate de comerciant si pot reclama prezenta clauzei 
abuzive.
Deasemena, obligativitatea unei plati in avans a abonamentului sau 
constituirea unei garantii din care sa se scada costul abonamentului sau
 a convorbirilor telefonice ori a altor servicii de-a lungul perioadei 
contractuale, pot fi interpretate ca fiind clauze abuzive.
Cartela, mai buna ca abonamentul si alte motive.
Un alt aspect determinant in luarea deciziei privind rezilierea 
contractului il constitue aratarea motivelor, care pot fi< 
functionarea defectuoasa a terminalelor GSM sau a  retelei de telefonie 
mobila in aria de folosinta (resedinta, domiciliu), degradarea situatiei
 materiale prezente, pierderea locului de munca precum si alte motive 
capabile sa justifice incetarea raporturilor contractuale.
Unul dintre cele mai interesante motive pentru care se solicita 
rezilierea contractului  de abonament este discrepanta majora a 
raportului beneficii / pret,  intre utilizatorul de cartela pre-pay si 
abonatul aceluiasi operator de telefonie mobila. Acest lucru se poate 
observa si cu ochiul liber, fara o analiza amanuntita insa interesent va
 fi daca si in ce conditii, invocandu-se acest motiv, instanta de 
judecata va pronunta o hotarare prin care se va rezilia contractul 
comercial, inainte de termen.
Negocierea poate aduce si alte beneficii
Tinand cont de faptul ca oricat ar fi de puternici nici una din cele 
trei companii de telefonie mobila nu doreste sa piarda clienti, 
negocierea poate fi o forma de rezolvare a unei eventuale dispute sau 
poate constitui o suma de avantaje remarcabile. Astfel, nedorind sa 
piarda clientii, firmele detinatoare de licente GSM, au oferit in urma 
negocierilor, compensatii constand in scutirea de la plata abonamentelor
 pe mai multe luni, telefoane mobile cadou sau achizitionarea acestora 
la un pret redus, suplimentarea minutelor nationale, cadouri constand in
 diverse obiecte promotionale sau cartele cu minute incluse. Cu 
certitudine, este optiunea fiecarui consumator in parte daca accepta sau
 nu aceste avantaje, stiut fiind faptul ca acestea nu provin din sacul 
lui Mos Craciun.
 sursa:  mediatorbaiamare.wordpress.com
© Mediator Pop Aurelian Catalin
 
 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu