duminică, 30 martie 2014

REZILIEREA CONTRACTULUI DE TELEFONIE MOBILA – APELATI INSTITUTIA MEDIERII

Primul lucru pe care il faceti in situatia in care doriti sa reziliati contractul de telefonie mobila, si asta pe fondul mai multor nemutumiri acumulate privind serviciile care va sunt oferite raportate la banii pe care ii dati, este sa sunati departamentul “contracte” al operatorului dumneavoatra.

Sigur, acesta va va cere sa va declinati identitatea si va va pune o serie de intrebari legate de nemultumirile pe care le aveti. Puteti sa-i insirati verzi si uscate pentru ca, in cele din urma, veti primi informatii referitoare la cati de multi bani aveti sa platiti in situatia in care alegeti sa intrerupeti contractul.
Nu trebuie sa fiti neaparat impresionati la auzul unor astfel de sume pentru ca, desi acestea sunt cuprinse in contractul semnat, ele nu constitue neaparat si o obligatie de plata in cazul intreruperii contractului.
Deasemenea, nu trebuie sa va descurajeze faptul ca acele 30-40 de pagini pe care le-ati semnat cu ocazia incheierii contractului sunt concepute poate de sute de juristi si avocati, numai cu scopul de a tine captiv clientul, fara a-i da posibilitatea sa renunte la contract decat ca penalizari uriase. Dimpotriva, trebuie sa va mobilizati si, alaturi de un specialist, sa cautati si sa identificati portitele legale care va vor “elibera” de corvoada achitarii lunare a abonamentului si de amenintarea unei plati suplimentare consistente.

Stiu ca sunt inregistrat dar nu si notat
Stiati ca operatorul care se afla la celalalt capat de linie noteaza in linii mari toate problemele si solicitarile care i le comunicati, inclusiv gradul dumneavoastra de informare asupra termenilor si conditiilor cuprinse in contract. operatorul contactat initial nu are nici o puterede decizie referitoare la dorintele si nemultumirile transmise, insa va trimite pe scara ierarhica toate informatiile culese, clasificand gradul de interventie ulterioara, in functie de vehementa si flexibilitatea cu care ati comunicat. Potrivit schemei organizationale veti fi contactat, dupa un anumit timp, de o persoana abilitata nu sa va satisfaca cererile ci sa ia pulsul starii de fapt actuale si sa va reaminteasca, de data aceasta folosind un limbaj mult mai elevat si, eventual, specializat, aceleasi informatii pe care le-ati obtinut in prima convorbire.

Clauzele abuzive din contractul de telefonie mobila pot duce la rezilierea inainte de termen a contractului
Dupa o vasta experienta cu consumatorii, firmele de telefonie mobila, au eliminat sau au mascat eventualele clauze abuzive din contract.
Cu toate acestea, pe baza studierii proceselor intentate companiilor de telefonie mobila, trebuie verificate cu atentie prezenta anumitor aspecte din contractul dumneavoastra care pot fi interpretate sau pot chiar constitui clauze abuzive.
Prima si cea mai importanta clauza abuziva poate fi invocata ca fiind  imposibilitatea de a interveni, inainte de semnarea contractului, prin negocierea anumitor termeni si conditii cuprinse in acesta.
Prelungirea automata a contractului, prin modalitatea obtinerii unui accept telefonic in urma unei convorbiri sumare, este deasemenea o clauza abuziva.
Sumele cerute ca despagubire in cazul rezilierii unilaterale a contractului pot fi invocate ca fiind disproportionat de mari comparativ cu pagubele invocate de comerciant si pot reclama prezenta clauzei abuzive.
Deasemena, obligativitatea unei plati in avans a abonamentului sau constituirea unei garantii din care sa se scada costul abonamentului sau a convorbirilor telefonice ori a altor servicii de-a lungul perioadei contractuale, pot fi interpretate ca fiind clauze abuzive.

Cartela, mai buna ca abonamentul si alte motive.
Un alt aspect determinant in luarea deciziei privind rezilierea contractului il constitue aratarea motivelor, care pot fi< functionarea defectuoasa a terminalelor GSM sau a  retelei de telefonie mobila in aria de folosinta (resedinta, domiciliu), degradarea situatiei materiale prezente, pierderea locului de munca precum si alte motive capabile sa justifice incetarea raporturilor contractuale.
Unul dintre cele mai interesante motive pentru care se solicita rezilierea contractului  de abonament este discrepanta majora a raportului beneficii / pret,  intre utilizatorul de cartela pre-pay si abonatul aceluiasi operator de telefonie mobila. Acest lucru se poate observa si cu ochiul liber, fara o analiza amanuntita insa interesent va fi daca si in ce conditii, invocandu-se acest motiv, instanta de judecata va pronunta o hotarare prin care se va rezilia contractul comercial, inainte de termen.

Negocierea poate aduce si alte beneficii
Tinand cont de faptul ca oricat ar fi de puternici nici una din cele trei companii de telefonie mobila nu doreste sa piarda clienti, negocierea poate fi o forma de rezolvare a unei eventuale dispute sau poate constitui o suma de avantaje remarcabile. Astfel, nedorind sa piarda clientii, firmele detinatoare de licente GSM, au oferit in urma negocierilor, compensatii constand in scutirea de la plata abonamentelor pe mai multe luni, telefoane mobile cadou sau achizitionarea acestora la un pret redus, suplimentarea minutelor nationale, cadouri constand in diverse obiecte promotionale sau cartele cu minute incluse. Cu certitudine, este optiunea fiecarui consumator in parte daca accepta sau nu aceste avantaje, stiut fiind faptul ca acestea nu provin din sacul lui Mos Craciun.


 sursa:  mediatorbaiamare.wordpress.com
© Mediator Pop Aurelian Catalin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu