marți, 13 mai 2014

MEDIEREA IN CAZUL RATELOR RESTANTE LA BANCA

Din cauza diferitelor conjuncturi economice, tot mai multi romani sunt indexati de catre diferite institutii financiare ca figurand cu rate restante in urma contractarii unor imprumuturi finaciare. Delasarea datornicilor nu poate prevesti lucruri bune pentru ca dupa mai mult sau mai putin timp, bancile se vor indrepta cu pasi repezi si siguri catre debitori, incercand prin orice mijloace legale recuperarea datoriilor. Acest proces genereaza, la randul lui, acumularea altor sume de bani suplimentare dar necesare, acestea fiind puse pe seama datornicului.
Mediatorul, prin mediere si negociere, poate obtine pentru client si banca, reesalonarea ratelor
banca
In cazul in care clientul doreste reesalonarea ratelor, pentru o anumita perioada se poate adresa mediatorului. Acesta, va adresa o invitatie bancii sau institutiei finaciare non-bancare, urmand a stbili o intanire in care sa abordeze detaliat, alaturi de client, problemele ivite. Din experienta acumulata am observat flexibilitatea bancii in abordarea si solutionarea acestor probleme, stiut fiind faptul ca, din ratiuni finaciar-economice, nu doresc neaparat sa se foloseasca de instrumentele legale pe care le au la dispozitie ci, mai degraba, prefera sa tina clientul aproape astfel incat imprumutul pe care l-au acordat, sa fie acoperit in totalitate, alaturi de comisioanele si dobanda aferenta.
Tot din experienta putem afirma ca trimiterea invitatiilor la mediere prin intermediul postei sau a curierului rapid, nu constitue un atu in rezolvarea litigiului cat il reprezinta prezenta fizica a mediatorului, alaturi de client, in biroul ofiterului de credit al bancii ori a persoanei imputernicita sa decida in cazul intarzierilor sau reesalonarilor ratelor bancare.
Trebuie cunoscut faptul ca in cadrul acelorasi negocieri cu banca, se poate obtine o intrerupere temporara a achitarii ratelor lunare sau reesalonarea intregului credit contractat. Deasemenea, mediatorul, fiind expert in negociere si comunicare, poate identifica cai si modalitati uneori neconventionale, care sa ajute clientul sau sa depaseasca o perioada nu tocmai propice din punct de vedere finaciar.
Prezenta mediatorului la masa negocierii cu banca, confera oarecum o liniste si siguranta clientului, si asta nu pentru ca ar avea mediatorul de partea lui (mediatorul este prin excelenta neutru si impartial) dar ar simti o desfasurare de forte cel putin egala si, evident, care sa lucreze in beneficiul lui.
Bancile au facut primul pas catre medierea clientilor lor
Observand beneficiile Institutiei Medierii in relatia cu clientii care intampina dificultati temporare de plata, bancile au decis sa angajeze mediatori specializati pe profilul bancar sau sa incheie contracte de colaborare cu mediatorii autorizati. Mai mult, in etapele de pregatire si specializare a propriilor angajati, bancile au solicitat mediatorilor cu experienta sustinerea unor expozeuri detaliate, capabile sa faca cunoscuta in randul angajatilor aceasta modalitate facila dar totodata atat de utila in rezolvarea conflictelor care se nasc in momentul intarzierii sau stoparii, din diferite motive, a ratelor lunare.
Incetul cu incetul apare pe piata mediatorilor o specializare aparte si anume cea a mediatorilor bancari, capabili sa medieze, respectiv sa solutioneze intr-un timp relativ scurt si cu rezultate notabile, iminenta conflictului care se prefigureaza in momentul in care clientul nu-si indeplineste obligatiile asumate prin contract.
Cu siguranta, realismul este nota definitorie cu care trebuie abordata sedinta de mediere si negociere cu banca. Nu trebuie sa cerem mediatorului sa faca minuni si nici reprezentantului bancii sa renunte la obiectul profesiei lui, pentru ca, in final, tot banii sunt cei care, in acest caz vor duce la stingerea pe deplin a conflictului. Dar, uneori, poate fi de o importanta majora cand trebuiesc platiti sau cat de multi pot fi disponibilizati pentru achitarea ratelor.
Paza buna, trece primejdia rea – executarea silita
executare
Solutia medierii conflictului dintre datornic si banca se poate dovedi a fi deosebit de utila cu atat mai mult cu cat este de notorietate faptul ca bancile cer, odata cu incheierea contractului, alaturi de disponibilitatile lichide, respectiv veniturile salariale, si constituirea unei ipoteci imobiliare, care de obicei consta in propria locuinta. Neachitarea la timp a ratelor, conduce in mod inevitabil la poprirea salariului si, ulterior, daca banca considera necesar, la urmarirea si executarea silita a bunului ipotecat. In acest nefericit caz, pe langa cheltuielile aferente acestor proceduri, care se pun tot in sarcina rau platnicului, apare si inconvenientul major al vanzarii (valorificarii) bunului imobil, la licitatie, in cadrul executarii silite. Pretul de pornire al licitatiei va fi cel care a fost evaluat de banca in momentul incheierii contractului de credit, undeva intre 50-75 % (la suta) din valoarea reala. Conform legii, executorul poate vinde bunul neadjudecat la prima licitatie cu un pret de pornire mai mic cu 50% (la suta) rezultand astfel o valorificare a bunului imobil cifrata undeva in jurul procentajului de 25-50% (la suta) din valoarea de piata. Nimanui nu-i convinde o astfel de situatie, de aceea, relatia cu banca si indeplinirea obligatiilor contractuale trebuiesc tratate la modul cel mai serios si cu responsabilitate adecvata.

SURSA
http://mediatorbaiamare.wordpress.com/2012/12/11/qwerty99/

HUSZAR EUGEN - BIROU DE MEDIATOR
Bd. Iuliu Maniu nr. 562 (zona Praktiker Militari ) , sector 6, Bucuresti
tel : 0726.78.88.98

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu